AZ INZULINREZISZTENCIA GYAKORIBB, MINT HINNÉNK. MEGELŐZÉSÉBEN SEGÍTHETNEK A FOLYÉKONY GOMBA KIVONATOK!

Az inzulinrezisztencia – a cukorbetegség előszobája – mára sajnos már népbetegségnek számít.  Kezeletlen esetben diabéteszhez és számtalan szövődményhez vezethet. Kezdetben sokan teljesen panaszmentesek, így nincs is tudomásuk állapotukról.

A szervezet szénhidrát-anyagcseréjéért a hasnyálmirigyben termelődő inzulin hormon a felelős, mely a vérből a sejtekbe szállítja a glükózt. Ha a sejtek érzéketlenné válnak az inzulinnal szemben, a hasnyálmirigy – kompenzálásként – egyre több inzulint termel, hogy a cukor a sejtekbe juthasson. A hasnyálmirigy a fokozott működés miatt egy idő után kimerül, ez 2-es típusú cukorbetegséghez vezet.

Az IR jellegzetes tünetei: normális étkezés melletti hízás, pattanások, menstruációs zavarok, meddőség, esetleg fokozott szőrösödés.

Az IR megállapítása cukorterheléses vérvizsgálattal történik. Kiszámolják az ún. HOMA-indexet is, ami 2 felett már gyanúra adhat okot. Pozitív diagnózis esetén az orvos személyre szabott terápiát javasol, melyhez a beteg aktív közreműködése feltétlenül szükséges.

Az inzulinrezisztencia megfelelő diétával és rendszeres testmozgással legtöbb esetben teljesen gyógyítható, azonban ha valaki nem figyel oda az életmódjára, akkor idővel, nagy eséllyel cukorbeteggé válik. A többlet inzulin nemcsak a vércukorszintet befolyásolja hátrányosan, a stresszt is jelentősen megnöveli, fizikai és pszichés rombolás okozva a szervezetben.

A speciális diéta hasonlít a diabéteszben előírtakhoz: gyorsan felszívódó szénhidrátokban és telített zsiradékokban szegény, vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag, rost dús, változatos étrend, napi négy-ötszöri étkezésre elosztva.

A terápia szerves részét képezi a rendszeres testedzés, mely önmagában is javítja a szervezet inzulinérzékenységét, és – bizonyos keretek között – normalizálja a vércukorértékeket. A rendszeres mozgás kezdetben vércukorszint ingadozást, edzés utáni vércukorszint csökkenést is okozhat. Emiatt is fontos a fokozatos terhelés és rendszeres vércukor-ellenőrzés.

Inzulinrezisztenciához általában a túlzott szénhidrátfogyasztás vezet. A diéta alapja tehát ennek korlátozása, napi több kisebb adagra osztása, az étrend teljes megreformálása.

Szénhidrátként javasolt előnyben részesíteni a magas rost-tartalmú, kifejezetten alacsony glikémiás indexű (GI) ételeket, melyek szénhidrát tartalma csak lassan szívódik fel, így nem okoznak hirtelen inzulin- és vércukorszint-emelkedést. Ezen ételek glikémiás indexe 0-50 között van.

Az ételek édesítéséhez használjunk nyírfacukrot, vörös húsok helyett pedig válasszunk inkább csirkét és halat. A cukor mellett a keményítőt tartalmazó ételek (pl. burgonya) fogyasztását is minimalizáljuk!

Az inzulin hatását segítik a bio folyékony gomba kivonatok, ugyanis a többféle gomba kombinációját tartalmazó készítményekben a hatóanyagok SZINERGIÁBAN, azaz egymás hatását felerősítve fejtik ki hatékonyságukat.

A D-vitamin hiánya nagymértékben hozzájárulhat az inzulinrezisztencia kialakulásához, ezért megelőzésre a vitaminok közül a legfontosabb. A D-vitamin képes pozitívan befolyásolni az inzulinháztartást és a zsírsejtek alakulását, megerősíti az izmokat és a csontokat, csökkenti az autoimmun betegségek kialakulásának kockázatát. Mivel a napfényből nyert D-vitamin nem minden időszakban elegendő a szervezet számára, a Mandulagomba (Agaricus Blazei Murrill) fogyasztása kiváló lehetőség a természetes pótlására.

A II. típusú cukorbetegségben szenvedő humán alanyokon végzett tanulmány eredményei azt sugallják, hogy a Mandulagomba kivonata javíthatja az inzulinrezisztenciát, csökkentheti a testsúlyt, a testzsírt, a szérum glükózt és koleszterin szintet.

Maitake gombát (Grifola frondosa) a Kínai és Japán orvoslásban a cukorbetegek kezelésének kiegészítő terápiájában már régóta alkalmazzák. Ezen gomba esetében az antidiabetikus hatása az alfa-glükánnak köszönhető, méghozzá úgy, hogy növeli az inzulin receptorok inzulinérzékenységét és enyhíti az inzulin rezisztenciát a perifériás célszövetekben.

 

Összeállította:

Szabó Nikolett

tudományos kutató

2017.09.24
ELFELEJTETTE JELSZAVÁT?
Elvesztette jelszavát? Kérjük, adja meg felhasználónevét vagy jelszavát! E-mail-en keresztül fog kapni egy linket, amire kattintva létrehozhatja új jelszavát! Kérjük nézze meg SPAM (levélszemét) mappáját is!
We do not share your personal details with anyone.
0