Készítsük fel gyermekeink immunrendszerét tanévkezdésre bio folyékony gomba kivonatokkal

Nyáron a szülő egy logisztikus munkáját végzi: milyen programmal foglaljam el a gyereket, melyik tábor mit kínál, mikor, ki vigyáz majd rá? Szeptemberben végre visszaáll a család ritmusa, a gyermek újra közösségbe, bölcsibe, oviba, iskolába járhat. Ám néha csak pár hétig… S már nem a nyári vakáció, hanem influenza, köhögés, torokgyulladás tartja otthon.
Legyen idén ősszel másképp, előzze meg a fertőző betegségeket, Szabó Nikolett tudományos kutató tippjeivel!

Az immunrendszer születéstől kezdve fokozatosan érik, erősödik, kb 12 éves korra éri el a teljes érettséget.

A nyolcéves kor előtti fertőzéses megbetegedéseknek épp az a céljuk, hogy megeddzék a gyermek immunrendszerét. A kicsik főleg felső-légúti fertőzésektől szenvednek, torokfájástól, köhögéstől, horkolástól, nehézlégzéstől és orrdugulástól nyűgösek. Egyfajta “beavatási időszak” ez, a betegségeknek tulajdonképpen fontos funkciójuk van: “tanítgatják” a szervezetet, hogyan használja védelmi rendszerét. Ám számos orvosi és házi módszert ajánlhatunk, melyek más módon is erősíthetik az immunrendszert.

A vitamin-ásványi anyag hiány miatt kialakuló gyakori fertőzések megelőzésében segíthet az őszi-téli vitamin kúra. A legfontosabb vitaminok az immunrendszer  karbantartásában a D-vitamin, a vas, a C-vitamin és a cink, valamint a probiotikumok. A D-vitamin szerepét a legújabb kutatások hangsúlyozzák az immunrendszer megfelelő működésében és javasolják, hogy 3 éves kor felett is szedjen mindenki a téli időszakban D-vitamin tartalmú készítményt!

Tippek immunrendszer erősítésre:

  1. Nagyon fontos a D vitamin pótlása: D-vitamin tartalékunknak csak a 20 %-a származik az étrendből. A fennmaradó 80 % szintézise a bőrben történik a napfény-expozíció hatására. A D-vitamin szerepe a veleszületett és adaptív immunitásban kulcsfontosságú. A Mandula gomba (Agaricus Blazei Murrill) rendszeres fogyasztás hozzá segíthet bennünket a betegségek megelőzéséhez és az immunrendszerünk megfelelő működéséhez, egész szervezetünk egészségéhez. A Mandulagomba gyógygomba ergoszterol tartalma nagy jelentőséggel bírhat a D-vitamin hiányos állapotok megelőzésében. Ha a gombát napsugárzás vagy UV-sugarak érik, 4–5 szárított termő test elfogyasztása elegendő egy felnőtt ember napi teljes D-vitamin-igényének kielégítéséhez. (Naja Forest Mandula).
  2. A felső légúti megbetegedések megelőzésére, az immunrendszer támogatására kiválóan alkalmazható a Shiitake gomba (Naja Forest Shiitake). Ezeket a hatásokat a Shiitake gomba (Lentinula edodes) esetében már több tudományos kutatás és tanulmány is alátámasztja. Hazai tapasztalatok alapján a gomba fogyasztása néhány nap alatt rendbe hozza a hurutos megbetegedéseket, kiváló köptető, hurutoldó és megszünteti a köhögést.
  3. Pépesítsen lenmagot, napraforgómagot és mandulát egy daráló segítségével. Az így kapott porszerű massza értékes esszenciális olajokat és ásványi anyagokat tartalmaz, s édes diós-mogyorós ízű lesz. Használhatja zöldségek vagy más ételek meghintésére, napi 1-2 teáskanálnyi elég belőle.
  4. Készítsen gyermekének több halat, illetve készítse az ételeket kendermagolajjal, mely a csíráztatott kendermagból hideg sajtolással készül, természetes módon, optimális arányban tartalmazza az omega-6, omega-3 zsírsavakat. Fontos különleges zsírsavtartalmának (gamma-linolénsav) következében erős gyulladás csökkentő hatása van. Jelenős klorofill tartalmának köszönhetően anti-oxidációs aktivitása is magas.
  5. Készítsen frissen facsart narancslevet, nyers zöldségleveket (céklából, sárgarépából, zellerből,) gyümölcscentrifugával, lehetőség szerint BIO és magyar termesztőktől vásárolt alapanyagokból. Ezek az italok C-vitamint és bioflavonoidokat tartalmaznak melyek alapvetően fontosak a jó immunműködéshez. A kivi és az eper szintén nagy mennyiségben tartalmaz a C-vitamint és bioflavonoidot, ám ezeket a gyümölcsöket nem ajánlatos centrifugán átpréselni.
  6. Ha gyermeke allergiás és rendszeresen bedugul az orra, próbálják ki a tejmentes diétát. Iktassák ki étrendjéből a tejet, vajat, tejszínt, joghurtot, csokit, fagylaltot. Azokat az ételeket is kerüljék, melyek mesterséges színezéket vagy állományjavítókat tartalmaznak. Bio boltokban biztosan talál olyan termékeket, melyekkel ezeket kiválthatja. “A gyermekek napi kalcium bevitele 600-800 mg, – teszi hozzá Szabó Nikolett, – így a tehéntejmentes étrend mellé pótlást szükséges adnunk. A por alakú Viva Natura C-vitamin por alakú étrend-kiegészítő megfelelő készítmény, napi egy teáskanálnyi elegendő belőle és a Zöldvér Megamag Plusz Magnézium és C-vitamin tartalmú étrend-kiegészítőből 2 kapszula elegendő.”
  7. Az otthon készült sütiket süsse teljes kiőrlésű lisztből, zabból, hidegen sajtolt olajokkal, mézzel, aszalt gyümölccsel. Szórjon rá len-, napraforgó-, szezámmagot. Így sokkal egészségesebb lesz a desszert, mint a boltban vásárolt édességek.
  8. A fokhagyma csodálatos antibiotikum, frissen és nyersen a leghatékonyabb. Passzírozzon, vagy daráljon le 2 gerezd nyers fokhagymát, a levét keverje össze friss gyümölcslevekkel, vagy párolt zöldségekkel. 2-3 hónap elteltével észreveszi majd, hogy a gyermek kevesebbszer beteg, jobban alszik és kevésbé ingerült…
  9. Tornázzon együtt a család! Kutatások kimutatták, hogy a sport a természetes élő sejtek számát növeli a szervezetben. Ahhoz, hogy gyermekeinkben mozgás szeretetét megalapozzuk, jó példát kell mutatnunk. Tornázzon velük, ahelyett hogy noszogatja őket “Menj ki, és játssz valamit a levegőn…” Remek családi tevékenység a kerékpározás, hegymászás, korcsolyázás, kosárlabdázás.
  10. Amikor a gyermek felgyógyul valamilyen betegségből, dobjuk ki a fogkeféjét, mert ez rengeteg bacilust, vírust “utaztat”.

Naja Forest bio folyékony gomba kivonatok ellenőrzött magyar bio gazdaságból származnak!

További hasznos tanácsokért forduljon szakértőnkhöz.

 

Összeállította:
Szabó Nikolett
tudományos kutató

 

D-vitamin pótlására ajánlott termékeink:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin
Share on email
Share on print
0